Ahoj Zuska! Tvoje výhrady sú z vedeckého hľadiska relevantné a úplne chápem, že ti vzhľadom k tvojmu vzdelaniu a kompetencii nepochybne narúšajú uveriteľnosť príbehu. No cítim nutkanie zaujať rolu advocatus scriptori.
Predovšetkým, Peklo na tanieri je soft scifi. Nejde o vedecky presný popis biologických procesov a nástrojov. (Bude mať mimozemský organizmus DNA porovnateľnú s pozemskou? Nebude jeho ukladanie genetickej informácie založené na odlišných princípoch? Ba či vôbec bude mať niečo genetiku, či nebude fungovať nejako inak - nepýtaj sa ma, ako?) V poviedke ide o psychologické, sociálne, sociologické následky uskutočnenia zvrátene geniálneho (geniálne zvráteného) nápadu. Technológia je podľa mňa v tomto prípade vedľajšia a ja osobne som ochotný potlačiť svoje pochybnosti a nevieru.
Takisto nejde o vycvičených a disciplinovaných profesionálnych astronautov, vedecky skúmajúcich mimozemskú faunu a flóru na cudzích planétach. Ide o nadanú, ale maximálne nezodpovednú mladú vedeckú pracovníčku a jej milenca. Nápad "vytlačiť" klepeťáka je geniálny, nápad zjesť ho je stupídny. Ale ja im to verím. Ľudia v hormonálnom ošiali sú schopní ešte oveľa väčších šialeností, pôžitkárska doba tomu dáva požehnanie aj s rozhrešením. To je pre mňa to dôležité, čím ma poviedka oslovila, tá splatterová forma tomu dala šťavu a atmosféru, v ktorej mi na vedeckej exaktnosti až tak nezáleží.