Skôr než by sa poviedky triafali do zloženia poroty, sú to porotcovia, ktorí sa "triafajú do poviedok". Teda konkrétnej zostave porotcov sadne nejaký konkrétny štýl poviedok viac než iný. Tento aj minulý ročník sú toho príkladom - tento rok je finále intelektuálno-romanticko-sociálne, minulý bolo výrazne hororové. Predpokladám, že za výkyvy nemôže len výber poroty - zakaždým sú tam noví ľudia, noví aj vo fantastike, takže ich prístup sa dá ťažko dopredu odhadnúť. Rovnako možno sledovať kyvadlový pohyb u súťažiacich, niektorí neposielajú poviedky každý rok, ale len občas, takže keď jeden rok zabodujú, druhý môžu vynechať. To všetko vplýva na výsledky súťaže a spúšťa frfľania rôzneho druhu.
Zuska, vysvetľovanie, čo kotlík ako myslel, nechám na ňom. Len sa pristavím pri "obvinení", že píšeš pre porotu. Tvoj štýl a tematika nemá ambície získať masovú fanúšikovskú základňu, najmä nie v krajine veľkosti Slovenska, ale dokáže byť príťažlivý pre vnímavejších intelektuálne rozvinutejších ľudí. A práve z takých sa regrútuje väčšina poroty, no zrejme nie väčšina fanúšikov fantastiky.
Tieto dlhoročné prekáračky organizátorov MCF a čitateľov, kde tí druhí sa sťažujú na výber tých prvých, je našou obdobou
smutných šteniat (Sad Puppies) pri voľbe nominácií na Huga.