​Nový veliteľ fregaty La Fragilence

Sunday , 7, May 2017 Leave a comment


Systém velenia na vesmírnej fregate La Fragilence sa dosť podobá vlajkovej lodi Acirema, akurát že dlhou evolúciou sa vyvinul do stavu excelentnej neschopnosti. Posádka fregaty sa naň dokonale adoptovala, čo ich napĺňa náležitou hrdosťou. Zachovanie súčasnej podoby systému považujú za dôležitejšie než jeho funkčnosť a užitočnosť. V tomto ohľade je výsledok výberu nového veliteľa ďalším víťazným krokom vpred.

Loď si zakladá na svojej slávnej histórii a kultúre. Ich reč sa stala jazykom diplomatov, čo čiastočne vysvetľuje celkový stav vzťahov medzi loďami kozmického konvoja. Za posledné dve svetelné storočia sa fregate nepodarilo vyhrať žiadnu vojnu, z najväčších blamáží ju musela ťahať Acirema s Veľkým spojeným kráľovským krížikom.

Posádka sa pýši umením, najmä umením žiť a užívať si. V praktických veciach sa spoliehajú na starostlivosť svojej lode, hoci sú s ňou čoraz menej spokojní. Čím menej sú spokojní, tým ochotnejšie veria navigátorom, ktorí im sľubujú, že všetky problémy vyriešia za nich. Čím viac veria, tým menej sa dokážu postarať sami o seba. A čím menej sú sebestační, tým väčšmi rastie ich nespokojnosť. (Treba poznamenať, že podobný syndróm sa rozmáha na väčšine lodí, v kombinácii s neotrasiteľným sebavedomím však vytvára samovražedný koktail.)

Postupne toto blúdenie v začarovanom kruhu prechádza do vývrtky, v ktorej to fregatu hádže zo strany na stranu. Odstredivú silu nevydržal žiadny z kandidátov “štandardných” navigačných klubov a tak sa do finále dostal mladý superstážista e-Macaron a stará múmia LePetain. e-Macaron sľubuje každému, čo mu vidí na očiach. Keď dôjde reč na platenie, používa tajomné zaklínadlá, ktoré sa naučil počas stáží na finančných palubách. LePetain navrhuje otočiť loď a vrátiť sa naspäť do starých zlatých čias. Lenže tie sa už dávno rozplynuli, a boli viac krvavé než zlaté.

Hoci by sa zdalo, že adepti na veliteľské kreslo sú úplne protichodní, snaha získať čo najviac priaznivcov spôsobila, že ich sľuby sa začali navzájom výrazne podobať. Zároveň sa ukázalo, že obaja dokážu bez mihnutia oka obrátiť svoje tézy naruby, ak tým zvýšia šancu dostať sa k riadiacej páke. Prakticky sa teda od navigátorov “štandardných” klubov nelíšia, len využívajú širší manévrovací priestor. Som na pochybách, či je to pozitívna črta.

Napokon samozrejme zvíťazil e-Macaron, pretože jeho neopozeranosť umožnila zachovať si o ňom oveľa viac ilúzií. Na ich zlikvidovanie mu zrejme postačia nasledovné štyri svetelné roky na veliacom mostíku. Podobne, ako sa to prihodilo súčasnému komandérovi, u ktorého e-Macaron stážoval.

V skutočnosti sa kurz našej vesmírnej flotily čoraz viac vymyká kontrole, a flotiloví navigátori nie sú schopní urobiť nič viac než kozmetické korekcie. Ich myšlienkový rozhľad dosahuje po horizont najbližších volieb. To zaručuje, že problémy sa budú naďalej kopiť a nepokoje v posádkach narastať. Ako sa hovorí, ľudia začnú konať rozumne, až keď vyčerpajú všetky ostatné možnosti.

Please give us your valuable comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *