Hranice pevnosti vesmírnej Flotily

Wednesday , 29, June 2016 Leave a comment

brexitPretrhlo sa dôležité lano medzi Veľkým spojeným kráľovským krížnikom a Flotilou. Teda, prerezala ho tesná väčšina posádky krížnika. Z ich pohľadu to lano pripájalo Flotilu ku krížniku a už dlho cítili, že Flotila ním brzdí krížnik v rozlete. Keď ho pílili, nedbali na žiadne racionálne varovania významných navigátorov, inžinierov a obchodníkov, aké problémy to narobí krížniku i Flotile.

Samozrejme, krížnik zostáva k Flotile pripojený mnohými potrubiami, lanovkami a výťahmi. Ani kyvadlová doprava kozmickými člnmi sa nezastavila. Medzi vesmírnymi loďami naďalej prúdia suroviny, tovar, ľudia i informácie, a nikto už nič ďalšie neplánuje odpojiť. Aj toto jedno lano však stačilo zamávať krížnikom, pozastaviť bežnú prevádzku a rázová vlna prebehla celou Flotilou vrátane našej brigy pripojenej na opačnom konci. Rozšírila existujúce praskliny a vytvorila nové, ktoré ďalej porastú a napokon možno spôsobia rozpad celej Flotily.

Ako prvý padol kapitáň krížnika Kameroň. Dostal ho jeho vlastný navigačný manéver, vďaka ktorému získal pred vyše jedným svetelným rokom kapitáňsky post. Sľúbil svojej posádke, že o lane bude rozhodovať ona. Teraz ho za to všetci odsudzujú. Flotila síce tradične považuje posádky svojich lodi za určovateľov smeru navigácie, no priamo ich necháva riadiť len vtedy, keď je dopredu jasné, kam otočia kormidlo. Keď sa občas stalo, že posádky zvolili nevhodný smer, bolo treba voľbu opakovať, kým sa nerozhodli správne. Prípad kapitáňa Kameroňa sa stane mementom pre zvyšných idealistov, ktorí ešte stále veria, že posádky by mali mať reálny vplyv na to, kam smerujú ich lode.

Ak by existoval niekto, kto by sa odvážil tvrdiť, že za preseknuté lano nesú časť viny aj vysokí úradníci Flotily, ich reakcia by ho vyviedla z omylu. Vybehli hneď zahorúca s kancelárskymi rezačkami papiera a začali rúbať do ostatných kotviacich lán krížnika, aby jednak ukázali jeho posádke, akú galibu narobila, a zároveň odradili ostatné lode od podobných úvah. V argumentácii pomocou urazeného byrokratického zastrašovania sú jednoducho nedostižní.

Rozozneli sa aj reproduktory palubných rozhlasov. Mienkotvorní redaktori hľadajú hocijaké zádrapky, aké by sa dali použiť na psychoanalyzovanie posádky kráľovského krížnika. Štandardnými vysvetleniami sa stali: “lebo sú hlúpi a neinformovan픓nechali sa oklamať a zmanipulovať” a “oni to tak nemysleli a už zmenili názor”. Zároveň redaktori opisujú v tmavých farbách budúcnosť celého krížnika, akoby práve narazil do poriadne veľkého asteoridu, hrozila mu dekompresia a mal sa onedlho rozpadnúť na kusy. Farbisto rozmazávajú každý prejav dezilúzie odporcov a každý výčin zástancov odtrhnutia. Tí najkreatívnejší sa sústreďujú na splietanie konšpiračných teórií, kto všetko by mohol na situácii získať a preto by v tom určite mal mať prsty. V tomto rebríčku s prevahou vedie Rus’sithský krížnik.

Pritom to hlavné, čo sa rozpadá, sú ilúzie o význame a spôsobe fungovania Flotily. Najzarytejší zástancovia vzletných ideí o Flotile ako záruke mieru a ľudských práv obvinia kohokoľvek, len aby nemuseli korigovať svoje predstavy. Preto v návale maniakálnej hrôzy používajú plytké racionalizácie a ignorujú hlbšiu logiku. Správajú sa ako experti na zdravú výživu: vyrátajú, koľko má jedlo živín a z akých zdravých surovín bolo pripravené, a myslia si, že preto ho budú ľudia s radosťou jesť. Nie, nebudú, ak úplne iracionálne usúdia, že im nechutí. A budú v práve oveľa viac, než tí, čo im ho chcú nanútiť hocijako podloženou argumentáciou.

Napokon sa dostávame k nášmu kapitáňovi Roboffovi. Ten zázračne načerpal príval energie. Na pol svetelného roka preberá žezlo Flotily (samozrejme s takmer nulovými veliacimi právomocami). Zároveň celý tento humbug s odtrhnutím zakrýva odhalenia okolo vrchného feši bezpečáka, ktorý sa javí skôr ako mafiánsky poskok než ako strážca lodného poriadku. Takže pred našou kozmickou brigou sa otvárajú perspektívy pokojnej plavby so stabilitou pumpovanou potrubiami z najväčších lodí Flotily (leda že by nie).

Zdieľajte tento článok...
Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn

Please give us your valuable comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *